Laatste dagen Cambodja

13 januari 2017 - Phnom Phen City, Cambodja

Na een paar dagen eiland terug naar Sihanoukville en naar Kampot ( leuke stad met Franse koloniale huizen). Samen met de mannen de omgeving per scooter en dan zie je echt hoe de mensen hier wonen. Armoedig dat wel maar toch zie  je overal blije gezichten en kinderen die ons toe wuifden. Nou zijn de wegen al niet zo goed maar wij gingen toch echt off the road tot....het echt niet meer ging dus maar weer terug. Onderweg zie je bv karren getrokken door ossen een varken bijeen gebonden achterop de scooter, kippen etc. Hanen die voor gevecht in kleine kooien zitten.Een heel andere wereld. In Kampot zit een Belg (Climbodia) waar we ( Inge en ik) een halve dag gaan klimmen en abseilen alsmede door grotten gaan kruipen. Echt een aanrader! Bezweet en vuil stappen we daarna in een busje richting Kep zo n 20km verderop. Snel een douche daar. Wat een leuk plekje daar we hebben zo n 3 etage onderkomen die helemaal rond loopt, ook nog met een zwembadje erbij . Ook hier weer een scooter gehuurd, de ene had licht van voren en de andere alleen van achteren en dat in t donker door de drukke straat! Voor de volgende dag boeken we een boottrip naar naar een klein eiland rabbit island een half uurtje varen. De hele dag wat in de hangmat luieren, zwemmen en een massage van een uur, heerlijk! Bij de buren ( hele families) naast onze kamer schijnt een 3 daagster trouwerij te zijn. Door grote geluidsboxen moeten we dit aanhoren  van s ochtends 5 uur tot s avonds laat. Allemaal gepreek en traditionele muziek. Wij moeten de volgende ochtend dan toch echt afscheid nemen van Jouke en Inge, zij gaan richting  Thailand en wij naar Phnom Pehn. Voorlopig zien we hun niet terug maar ze maken een pracht reis. Onze busrit was ook weer levendig ha ha, de chauffeur zette de karaoke op en tussendoor flink toeteren. We hebben t zelfde hotel weer als zo n 3 wk terug. Maar wat een drukte weer, een uur door de stinkende stad stapvoets rijden is niks. Vandaag vrijdag de 13 e !!! moeten we vanavond 21.00 vliegen, dus wij hebben t vervoer een uur eerder geregeld want t verkeer zit om die tijd muurvast. De tijd is omgevlogen en wat heeft cambodja veel te bieden, een hele ervaring rijker! Lieve mensen en zeer gastvrij. De rugzakken staan ingepakt en morgen weer in t koude brr Nederland. We hopen op een goede reis, doeiiii

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl