Laatste week 2016

1 januari 2017 - Sihanoukville, Cambodja

De tijd vliegt voorbij, vandaag alweer in 2017 dus tijd voor een verslag. Vanuit Phnom Penh zijn we met een bus naar Siem Reap gereden. Lange zit want rijdt niet overal vlot Dior. Leuk hostel gevonden met zwembad. De Engelse eigenaar Andy verwelkomde ons hartelijk en heeft ons gewezen wat we t beste konden bekijken. Direct zelfde dag de zonsondergang gezien vanaf een heuvel, prachtig! Volgende ochtend 4 uur opstaan ( eerste kerstdag ) om de zonsopkomst te zien bij de Angkor tempels. Daar in de ochtendgloren een meegenomen onbijtje genuttigd op een rots . Voor de rest  meerdere tempels bezocht. Ook de volgende dag een tempel die overwoekerd was met hele dikke bomen. Maar dan geloven we t wel het is overdag ook heel warm dus gaan we terug om nog lekker te relaxen bij t zwembad. S avonds de stad in, ze eten daar insecten grote spinnen etc. ik heb me laten verleiden en neem een kleine hap van een sprinkhaan ofzo best lekker hoor. Na deze stad hadden we plannen om verder naar Battambang te trekken per boot maar dit blijkt een hele dag te duren met een houten kont als gevolg. We besluiten om naar de kust te gaan Sihanoukville per privé auto. Is niet veel duurder dan de bus en gaat sneller. Het eerste verblijf in bamboehutje stelde weinig voor. Na 2 nachten verhuisd 2 km verder. Soort paaletage met 4 bamboehutjes en uitzicht op zee, zitje onder afdakje en restaurant er onder. Jammer van de toiletten want wat een zootje als je voorganger de grote boodschap heeft gedaan blijft alles drijven. We boeken een 3 eilanden trip. Snorkelen en komen op een hippie eiland waar zo overal hangmatten hutjes of gewoon zelfgebouwd slaapbed hebben. Leuke muziek en we wandelen een stukje door dichtbegroeide paden. Nog een dag scooter huren, de benzine zit in sterke drank flessen. De onze rijdt op Bacardi en rum ha ha. Je weet niet wat je ziet onderweg, de haven de achterbuurten rommel rotzooi blikken hutjes boven vuilstort. Wat hebben wij t dan goed. Nog wat kindjes blij kunnen maken met meegenomen ballonnen en knuffels.    We zitten het oudjaar uit aan t strand en laten een wensballon op. Iedereen een goed 2017 toegewenst!