Phnom Penh

24 december 2016 - Phnom Penh, Cambodja

Stad Phnom Penh en omgeving. Cambodja! Wat een andere sfeer dan Saigon. Allemaal tuk tuks en ondanks de drukte en chaos doet t toch gemoedelijk aan. Bij aankomst per boot over de Mekong eerst een frisje genomen op terras, lopen er opeens 2 apen langs! We hebben gekozen voor wat luxe een hotel 2 km verderop. Zijn van plan 2 dg te blijven maar dan krijgen we bericht dat onze zoon/schoondochter (Wereldreizigers)  de volgende dag al komen. Lopen door straatjes en wat opvalt  is de dikke auto s die glimmend gepoetst zijn en de armoede onder de bevolking. Slapen overal tussen vuilnis of bankjes. Zo liepen we langs een straatje waar een moeder op grond lag te slapen, 2 kleintjes (2à3jaar) speelden in hun blootje met een touwtje. Even gechekt wat ik nog bij me had aan speeltjes en dterug gegaan om 2 knuffels te geven. Wat waren die blij!!! Brok in m n keel.        Nadat Jouke en Inge zich bij ons voegden maakten we plannen voor omgeving hier. Met tuk tuk naar de Killingfields en daarna door naar de genocide gevangenis. De laatste was zo heftig ik ben weggelopen en dit valt met geen pen te beschrijven . We waren allevier diep onder de indruk.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl