Terug op vaste land

7 januari 2017 - Koh Rong, Cambodja

We boeken een boot naar eiland kaoh Rung Samloen. Maar eerst nog even met een aftandse tuk tuk opgehaald van ons bamboehuisje. Met z n vieren in t karretje en 4 grote backpackers + 4 kleine kreeg t ouwe brommertje ons bijna niet over de heuvel, sputterde flink tegen! Aangekomen bij de pier 2 uur moeten wachten in bloedhitte en t werd alsmaar drukker. Onduidelijk welke boot, de locals flink vertegenwooord met halve keuken bij zich, pannen schalen met vis krab rijst etc . Met z n 4 en schuifelen  langzaam naar de boot. Bleek de verkeerde dus halve draai terug en weer door de mensenmassa. Gelukkig maar een uurtje varen. Daar bepakt op blote voeten door de vloedlijn naar ons hutje. Zijn geen wegen op eiland een enkel smal pad hier en daar. De volgende dag ga ik met Ludwig door t bos naar de vuurtoren , onderweg horen we apen en zien nog een flinke hagedis. 1 soldaat  bewaakt t gebied bd vuurtoren en voor 1 dollar mogen we naar boven. De man woont daar in z n uppie zo te zien.  Na 2  nachten verhuizen we naar t zelfde eiland maar een end weg, ook nu met boot. Dit X met flinke golfen en dat op een klein houten schuit! Na wat dagen geluierd te hebben gaan we terug naar Shianoukville hotelletje met eigen douche wc  even weer wat luxe. Nu zijn in Kampot, daarvoor moesten we wel in een idioot propvol busje zitten 3 uur lang, alles gaat hier wat anders en wij zagen de lol er wel van in maar t meisje achter ons keek toch een partij zuur! Klein guesthouse hier en levendig stadje . Allemaal oude koloniale Franse woningen de meesten flink in verval. Met de scooter naar Bokor geweest 40 km kronkelende weg naar boven waar oude ruïnes zijn. Dicht begroeid bos onaangeroerd ) want er schijnen nog mijnen te zitten. Nou een heel verhaal! Doei