Mekong delta

21 december 2016 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

We hebben een tocht geboekt 3 dagen mekong, We werden aangenaam verrast elke dag erop uit, en veel dingen gezien. Zo gingen we de eerste dag naar een tempel, hebben in een wankel bootje een stuk rivier afgevaren en kwamen we onderweg ergens waar ze locale specialiteiten verkochten. Ene Fransman vroeg : you want try snap? Snap? Oh yess man. Zo kwam t dat we een sterk drankje  voorgeschoteld kregen en hup achterover. En deze dan met slang en Schorpioen ? We zaten te dollen en ach laten we t doen, zag er niet uit!!! Maar smaakte prima ha ha. Zal later eens opzoeken hoe t heette en waar t goed voor was maar mij hebben alleen maar gelachen en verder geen buikpijn oid. De tocht ging verder over water en met bus. Eerste avond aangekomen inCan Tho om een uur of 19.00. Blijft toch een verrassing waar we kwamen want we hadden t op de bonnefooi geboekt, en de gids was nauwelijks te verstaan.  Dan snel douchen en snel wat eten want de volgende ochtend wekker om 5.30. We kwamen langs rijstvelden , zagen overal krotjes onder brug/viaduct en paalwoningen of tussen afval id berm, ongelooflijk. Ook vaarden we langs de grote drijvende markt waar van alles en nog wat wordt verhandelt.  Onderweg een lunch waar dikke kikkers en slangen op menu stonden ( die hebben we maar niet genomen) ook nu weer laat in hotel, zijn lange dagen maar je maakt wat mee. Vanochtend ook weer 5.30 opstaan snel ontbijt en naar de boot. We gaan dit keer naar drijvende huizen en keken hoe ze vis kweekten. Ze leven daar gewoon op met daar onder een flinke bak met vissen die gevoerd worden en ook hoe ze vissenvoer klaar maakten. Hebben nog een tocht in een kleine en daarna nog kleinere boot door t mangrovebos gevaren. Heel speciaal! Maar dan is t tijd om de snelboot op te gaan richting cambodja. Bij de grens heel lang moeten wachten, waarop? Schijnbaar had niet iedereen z n papieren in orde of er moesten ter plaatse nog pasfoto s worden genomen. Al met al konden we met een vertraging van 2 uur weer verder en in de middag aangekomen in Phnom Pehn. Wat een stad zo anders maar daar over later meer. Nu even bijkomen in hotel met raam warme douche. Even een beetje luxe.

1. Julia homminga:
    21 december 2016
    geweldig ludwig en Agatha wat weer een mooi reisverslag van jullie altijd prachtig om te lezen krijgen jullie wel wat fatsoenlijks te eten daar? ben er zo nieuwsgierig naar in ieder geval nog een mooie reis verder allebei