Cu chi tunnels

18 december 2016 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

Vandaag per taxi naar Cu Chi tunnels geweest. Een uur nodig om de stad uit te komen , onderweg rubberbomen bekeken. We hadden veel drukte verwacht en lange rijen maar dat viel reuze mee. Met z n tweeën hadden we een gids die ons veel vertelde.we  gingen de tunnels in, indrukwekkend hoe ze hier leefden. Ook de booby traps gezien, vreselijk als je daar opstapte. Van oude banden maakten ze sandalen die zoo gemaakt werden dat t voor de vijand leek alsof ze de andere kant op liepen! Er is een netwerk van zo n  250 km aan tunnels. Met luchtgaten die leken op termietenheuvels en besmeurd met knoflook en rode pepers wisten ze de vijand af te leiden ( die gebruikten speurhonden om ze te zoeken) . Al met al leerzaam. Wat een vreselijke oorlog was dat geweest. Tot slot hebben we voor de fun (klinkt wat vreemd) wat kogels afgevuurd met een AK 47. Een kleine lunch genomen van casavawortels en ieniemiene kopje thee. De taxi bracht ons weer heelhuids terug en we zijn weer een ervaring rijker